Användarvillkor

Sömn Garanti

Som konsument har du 30 dagar på dig att prova produkterna nedan från den dag du hämtar ut din vara i utlämningsstället eller får den levererad till din hemadress.

I garantin ingår att du kan sova med produkterna i upp till 30 dagar som om de vore dina egna. Om produkterna trots allt inte är något för dig kan du kontakta oss på help@thenap.se. Vi skickar dig en gratis returetikett från Bring och du får full återbetalning av köpeskillingen för produkten, oavsett i vilket skick produkten är.

Om kudden inte var din perfekta kudde kommer din kudde att doneras till den danska hemlöshetsorganisationen Hus Forbi.

För att initiera en retur, vänligen skriv till help@thenap.se.

OBS: När du använder sömngarantin ska du skicka ett e-postmeddelande till oss. Ring oss inte, eftersom du kommer att bli ombedd att skicka ett e-postmeddelande ändå. Detta gör vi för att vi alltid ska kunna se tillbaka på varje enskilt fall och för att inga missförstånd ska uppstå.

 

Företagsinformation

Boldlight ApS

CVR: 39664178
Adress: Njalsgade 21G. 3 våningen.
E-post: help@thenap.se

OBS: Denna adress är endast ett kontor. Det är inte möjligt att besöka adressen utan att ha bokat tid.


Betalningsmetoder

BoldLight accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard och Maestro. Du kan även betala med Klarna, PayPal eller delbetala med Anyday.

Betalningen debiteras ditt konto först när varan skickas.

Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och är inkl. Moms



Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) vi debiterar beloppet när vi skickar varorna, eller

2) pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.

Vi tar inte ut några kortavgifter.

BoldLight använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Detta innebär att din information inte kan läsas.

Betalningen debiteras först när produkten skickas till dig.

Orderbekräftelsen skickas omedelbart efter att du har slutfört ett köp. Du kommer därefter att få ett e-postmeddelande som bekräftar att varan har skickats efter avsändning.

Observera att detta i vissa fall kan betraktas som skräppost och kommer att hamna i ditt skräppostfilter - kontrollera detta innan du kontaktar oss. Orderbekräftelsen skickas omedelbart efter att betalningen har registrerats på vårt konto.

 


Leveranstid

För beställningar som görs före kl. 14.00 har vi i allmänhet 1-3 dagars leveranstid och uppnår detta för 95% av våra leveranser. 

Just nu får vi in många beställningar, så leveranstiderna kan ta lite längre tid.  Om du har några tvivel eller frågor om din beställning kan du alltid kontakta oss på help@thenap.se.

Vid förbeställningar eller andra förseningar kommer en förlängd leveranstid att anges på produktsidan för de aktuella produkterna. Om du beställer andra varor tillsammans med din förbeställning kan det hända att dessa varor skickas först. Om du vill att din beställning ska delas upp, vänligen skriv till kontact@thenap.dk

 

Thenap levererar genom DAO och Bring. Paketet kan skickas till din adress eller till närmaste postkontor eller paketbox i ditt område. Vi skickar alltid ditt paket försäkrat. Din beställning skickas från vårt lager i Holbæk, Danmark.

 

Förlängd Sömngaranti

Som konsument har du 30 dagar på dig att prova produkterna nedan från den dag du hämtar ut din produkt i paketbutiken eller får den levererad till din hemadress.

I garantin ingår att du kan sova med produkterna i upp till 30 dagar som om de vore dina egna. Om produkterna fortfarande inte är något för dig kan du kontakta oss på help@thenap.se. Vi skickar dig en gratis returetikett från Bring och du får full återbetalning av inköpspriset, oavsett produktens skick.

Om kudden inte var din perfekta kudde kommer din kudde att doneras till den danska hemlöshetsorganisationen Hus Forbi.
Vilka produkter ingår i sömngarantin på 30 nätter?

 

 

OBS: När du använder sömngarantin ska du skicka ett e-postmeddelande till oss och INTE ringa oss, eftersom du ändå kommer att bli ombedd att skicka ett e-postmeddelande. Detta gör vi för att vi alltid ska kunna se tillbaka på varje enskilt fall och för att inga missförstånd ska uppstå.

 

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på vår webbplats. Tidsfristen räknas från den dag du hämtar ut varan i en utlämningsbutik eller får den levererad hem till dig. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras individuellt, löper perioden från den dag du tar emot varje enskild vara.

 

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till help@thenap.se

Du kan inte häva köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss detta.

Vår kundtjänst strävar efter att besvara dina frågor via e-post inom 24 timmar på vardagar från 9:00-17:00.

 

Rätt till reklamation

Det finns en 2-årig garanti i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Vår garanti gäller för defekter i material och/eller utförande.

Garantin gäller inte för fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten/tjänsten.

TheNap täcker returkostnaderna i rimlig utsträckning genom att använda vårt returformulär online.

För frågor om retur och garanti, vänligen använd formuläret nedan eller kontakta oss via help@thenap.se

 

Hävning av del av köpet

Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en order.

 

Retur

Från den dag du får paketet har du 14 dagar på dig att prova varan (30 dagar om din produkt ingår i vår sömngaranti). När du meddelar oss att du vill göra en retur kommer vi att skicka en returlänk till dig. De begärda returprodukterna måste sedan levereras till ett postkontor eller en ombud inom 7 dagar efter att du mottagit returlänken.

Du behöver inte betala för att paketet returneras, men du är ansvarig om skador uppstår under transporten.

 

Paket med postförskott accepteras inte.

När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet. 

Gärna i form av ett papper eller liknande där du kortfattat har beskrivit problemet eller bifogat ordernumret.

 

Returadress

BoldLight ApS

CVR: 39664178
Adress: Njalsgade 21G. 3 Sal.
E-post: help@thenap.se

 

OBS: Skicka inte paket oanmälda till denna adress, utan kontakta vår support för produktreturer.

 

Personlig datahantering

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos BoldLight ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för egna ändamål.

Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden inom EU eller i länder som kan erbjuda ett fullgott skydd för dina uppgifter. 

Den personuppgiftsansvarige på www.thenap.dk är BoldLight ApS.

Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi behöver dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: help@thenap.se. 

 

Villkoren uppdaterades senast den 28-11-2023