Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

Hur tvättar jag min kudde?

Dra av ytterhöljet från kudden. Innerfodralet kan också tvättas, men det är inte nödvändigt.

Placera överdraget i tvättmaskinen ensam. Välj 30 graders tvätt.


När du har tvättat ditt överdrag hänger du upp det för att torka. Undvik torktumlare.


Observera att endast ytter- och innerhöljet kan tvättas. 


Vi rekommenderar inte tvätt av fyllningen.


Se tvättguiden här

Behöver jag ett örngott på min kudde?

Vi rekommenderar starkt att du sätter på ett örngott, eftersom det förlänger livslängden på din nya kudde och ser till att det inte bildas små noppor, som du vet att det kan bli på kläder när du har haft dem ett tag.

Behöver jag tvätta min kudde före användning? 

Vi rekommenderar att du tvättar kudden innan du använder den för första gången. 

Vilken sovposition är NapPillow lämplig för?

Vår kudde passar dig oavsett vilken sovposition du föredrar. Du kan läsa mer om det här.

De flesta människor växlar sig mellan olika sovpositioner under natten, så kom alltid ihåg att även tänka på vilken höjd/höjd som passar just din kropp.

Hur justeras kudden?

Vi har en kortfattad guide om hur du justerar din kudde som du kan läsa här.


Kan jag köpa extra fyllning?

Kudden är redan fylld med en generös mängd strimlad memory foam, och en extra påse med mer fyllning ingår så att du kan uppnå den perfekta höjden för dig och dina behov.

Om du vill ha en högre och hårdare kudde kan du köpa till mer fyllning här.

Varför ska jag välja er kudde?


Som tur är finns det många bra anledningar till varför NapPillow ska bli din nya kudde!


👋 Ömhet i kroppen hör till det förflutna

Innehållet i kudden är tillverkat av strimlad memory foam. Det är det perfekta materialet för en kudde eftersom det formar sig efter din kropp och nacke utan att förlora sin form.


🤧 Allergivänlig

Vi vill att vår kudde ska passa alla. Därför är NapPillow främst tillverkad av ekologisk bambu, som är allergivänligt och antibakteriellt.


🛌🏼 En kudde som kan skräddarsys för alla.

Gillar du att sjunka ner i kudden och bli omfamnad? Eller föredrar du en mer robust kudde med en lite hårdare utsida? NapPillow kan göra både och med sin justerbara funktion.


❄️ Föredrar du att din kudde är sval?

Njut av en kall sida med Cold Touch-teknik en varm sommarkväll, eller lägg dig på den varmare bambusidan på vintern.

Hur mycket kostar frakten?

Fraktkostnaden är 39 kr till ett ombud och 79 kr för hemleverans, men om du köper för mer än 950 kr får du frakten gratis.

Hur snabb är leveransen?

Vi packar varje vardag, så att vi kan se till att ditt paket kommer fram så snabbt som möjligt. Normalt levereras alla beställningar inom 2-4 arbetsdagar. Förseningar kan förekomma vid reor och liknande kampanjer.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder olika fraktmetoder, samtliga kan ses i kassan. För närvarande använder vi Bring och DHL, eftersom dessa är de som har varit mest populära bland våra kunder.

Vilka länder levererar ni till?

Vi skickar till de flesta länder i Europa. Om du vill att ditt paket ska skickas till ett annat land än Sverige, vänligen kontakta vår kundtjänst på help@thenap.se.

Kan jag hämta upp min order?

Tyvärr har vi ännu ingen fysisk butik där du kan hämta eller se produkten. Du är dock välkommen att skriva till oss på help@thenap.se för att boka ett besök på vårt kontor. 

Hur hittar jag leveransdatum eller spårningsinformation?

Du bör få en spårningslänk inom 1-2 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning. Om du inte har fått din spårningslänk efter 1-2 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på help@thenap.se. 

Var hittar jag mitt ordernummer?

Ditt ordernummer hittar du i din orderbekräftelse, som du ska få omedelbart efter att du har lagt din order. Om du inte hittar din orderbekräftelse, kontrollera din skräppost eller skräppost. Ditt ordernummer börjar med #TN. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Om du inte har fått någon orderbekräftelse, vänligen kontakta vår kundtjänst här

Hur vet jag om min beställning har gått igenom?

När du har lagt din beställning kommer du att få ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse och ditt ordernummer inom kort. Om du inte får det och pengarna är reserverade på ditt konto, vänligen kontakta vår kundtjänst här

Vilken garanti erbjuder ni?

Det finns en 2-årig garanti i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Vår garanti gäller för fel i material och/eller utförande.

Garantin gäller inte för fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Företaget står för returkostnaderna i rimlig omfattning.

Hur returnerar jag min beställning?

Om du behöver returnera din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på help@thenap.se eller via formuläret här

Hur byter jag en produkt eller hela min beställning?

Om du vill byta en eller flera produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst här

Hur får jag pengarna tillbaka i händelse av en retur eller reklamation?

Om du vill ha pengarna tillbaka för en eller flera produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst här


Vi hanterar returer varje fredag på vårt lager, så om du har skickat ett returpaket ska du vänta en vecka från mottagandet så ska du få ett e-postmeddelande om att ditt paket har tagits emot och att dina pengar kommer att återbetalas.


Från det att ditt returpaket tas emot på vårt lager tar det vanligtvis 14 arbetsdagar innan pengarna finns på ditt konto.