Hoppa till innehållet

Mer än 250 000 väl utvilade kunder sover bättre med TheNap

swedish
  • heart_icon

    200.000+ Nöjda Kunder

  • delivery-box

    Fri Frakt Över 1000kr

  • checked

    33 Nätters Sömngaranti

Vanliga frågor

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna

  • Produkter
  • Leverans
  • Beställning
  • Garanti och retur

Hur tvättar jag kudden?

Vi rekommenderar att du tvättar det yttre örngottet innan användning. Du kan även välja att tvätta det inre fodralet, men det är inte nödvändigt. 


Både det yttre örngottet och det inre fodralet kan tvättas i 30 grader i tvättmaskin. Undvik dock att torktumla båda delar. Det rekommenderas ofta att bambuprodukter ska tvättas i 30 grader för att bevara materialets integritet och färg. Lägre temperaturer bidrar till miljövänlig vård och förlänger produkternas livslängd.

Ska jag använda örngott på kudden?

För att förlänga livslängden på din kudde så är det en bra idé att använda ett örngott på din huvudkudde.

Ska jag tvätta kudden innan användning?

Vi rekommenderar att du tvättar din kudde innan du använder den första gången.

Vilken sovposition passar NapPillow™ till?

Vår kudde passar dig oavsett vilken sovposition du föredrar. Du kan läsa mer om det här.

De flesta rör sig mellan olika sovpositioner under natten, så kom alltid ihåg att kolla vilken höjd/fyllning som passar till just din kropp.

Hur justeras kudden?

Vi har en kort liten guide för justering av din kudde som du kan läsa mer om här.

Kan man köpa till extra fyllning?

Kudden kommer redan väl fylld med rivet memoryskum, och dessutom medföljer en extra påse med mer fyllning i så att du kan få den perfekta höjden för dig och dina behov. Du kan köpa till extra fyllning under tillbehör på vår webbplats.

Varför ska jag välja er kudde?

Det finns som tur är många anledningar till varför NapPillow bör bli din nya huvudkudde!


👋 Ömhet i kroppen tillhör det förflutna

Innehållet i kudden är gjort av rivet memoryskum. Det är det perfekta materialet till en kudde då det formar sig efter din kropp och din nacke, utan att tappa formen.


🤧 Allergivänlig

Vi vill gärna att vår kudde ska kunna omfamna alla. Därför är NapPillow primärt tillverkad av ekologisk bambu som är både allergivänlig och antibakteriell.


🛌🏼 En kudde som kan anpassas till alla.

Tycker du bäst om när du sjunger ner lite i din kudde och blir omfamnad? Eller föredrar du en mer robust kudde med ett lite hårdare yttre? NapPillow kan båda delar med sin justerbara funktion.


❄️ Vill du att din kudde ska vara sval? 

Njut av den kalla sidan med Cold Touch-teknologi på en varm sommarkväll och lägg dig ner på den varmare bambusidan på vintern.

Hur mycket kostar frakten?

Frakten kostar 39 kr. till paketombud och 79 kr. för hemleverans. Men handlar du för mer än 1000 kr. så får du fri frakt till paketombud.

Eventuell retur är gratis.

Hur lång är leveranstiden?

Vi packar alla vardagar i veckan så att vi kan se till att ditt paket kommer fram så snabbt som möjligt. Normalt sett levereras alla beställningar inom 2-4 arbetsdagar. Det kan förekomma fördröjningar under reor eller liknande kampanjer. Har du några frågor om din beställning så kan du kontakta oss här.

Vilka leveransmöjligheter erbjuder ni?

Vi erbjuder olika försändelsemetoder som samtliga kan ses vid betalning. Just nu använder vi Bring då det är dem som våra kunder har tyckt bäst om.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar till de flesta länder inom Europa.

Kan jag hämta min beställning?

Vi har dessvärre ingen fysisk butik ännu där man kan hämta eller titta på produkten. Men skriv till oss på kontakt@thenap.dk, för att eventuellt ha möjlighet att komma förbi vårt kontor.

Hur hittar jag leveransdatum eller spårningslänk?

Du bör få en spårningslänk inom 1-2 vardagar efter att du gjort din beställning. Om du inte fått en spårningslänk efter denna tid så kan du kontakta vår kundservice på kontakt@thenap.dk. 

Var hittar jag mitt beställningsnummer?

Ditt beställningsnummer hittar du i din beställningsbekräftelse som du bör få direkt efter beställning. Om du inte kan hitta din beställningsbekräftelse så kolla din skräppost. Ditt beställningsnummer börjar med #TN. 

Jag har inte fått någon beställningsbekräftelse?

Om du inte fått någon beställningsbekräftelse så får du gärna kontakta vår kundservice här

Hur vet jag om min beställning gått igenom?

När du har gjort din beställning så får du kort efter ett mejl med din beställningsbekräftelse och ditt ordernummer. Om du inte får den och pengarna har reserverats på ditt konto så kontakta vår kundservice här

Vilken garanti erbjuder ni?

Vi ger 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som inträffat på grund av felaktig användning av produkten / tjänsten.

Företaget täcker returkostnader i rimlig utsträckning.

Hur returnerar jag min beställning?

Om du behöver returnera din beställning så ska du kontakta vår kundservice via e-post på kontakt@thenap.dk eller via formuläret här.

Hur byter jag en produkt eller hela beställningen?

Om du vill byta en eller flera produkter så kontakta vänligen vår kundservice här.

Hur får jag mina pengar återbetalda vid retur eller reklamation?

Om du vill ha återbetalning av en eller flera produkter så kontakta vänligen vår kundservice här. 

Vi hanterar returärenden på vårt lager varje fredag, så om du har skickat ett returpaket så vänligen vänta en vecka från mottagandet, så bör du få ett e-postmeddelande som bekräftar att ditt paket har tagits emot och att dina pengar kommer att återbetalas.

Från att ditt returpaket har tagits emot på vårt lager så tar det vanligtvis 14 dagar innan pengarna finns på ditt konto.